خرید نهال

امور نمایندگی ها

محوطه و فضای سبز

گلهای آپارتمانی و زینتی

نهال های غیر مثمر

نهال های مثمر

نهال سماق

سماق

 

سماق گياهي است از خانواده Anacardiaceae (پسته)و نام علمي آن Rhus Coriaria . L  مي باشد. گیاه سماق بصورت درختچه یا درخت های کوچک و به ارتفاع 3-5 متر می باشد که ساقه یا تنه متعدد، دارای شاخه های فراوان و منشعب به رنگ متمایل به سفید است. برگ سماق مرکبشانه ای بوده و از 5-7 جفت برگچه پوشیده از کرک و بدون دمبرگچه، بیضی با دندانه های نامنظم در حاشیه، روي برگ سبز مات و زير برگ روشنتر و در پائيز برگها سرخ و يا حنايي ميشود و هر برگچه آن در حدود ۳-۷ سانتي‌متر طول دارد.

گل بسیار کوچک، سبز فام، نر ماده و تک جنس، مجتمع در خوشه های مرکب، انتهایی و متراکم و حنايي رنگ است و در حدود 10 سانتي متر طول دارد.

میوه سماق به صورت شفت کرکدار، مدور، قلوه ای شکل و نافدار که رسیده آن به رنگ سبز متمایل به زرد و یا قرمز رنگ می باشد.سماق دارويي داراي سه گونه صنعتي- فرانسوي- امريكايي است و سماق صنعتي،از تنه آن صمغي اخذ مي‌شود بنام لاك ژاپن.سماق معطر از انواع سماق است كه در امريكاي شمالي و آرژانتين بدست مي‌آيد.
سماق آن نيز سه نوع است در آمريكا و ژاپن در امريكاي شمالي  و در برزيل كه نوع دوم و سوم آن ايجاد خارش جلدي و ناراحتي پوستي مي‌نمايد.

اجزاء سماق: پس از جدا كردن ميوه‌ها از ساقه خوشه‌اي آن را بهم سائيده و در اثر اين سايش پوسته قابل مصرف جدا مي‌شود. امروزه به وسيله آسيا پوسته از هسته جدا مي‌شود پس از الك كردن و جدا كردن دانه‌ها پوست ترش قابل مصرف مي‌باشد.

این درختچه در مناطقی که 0 - 350 میلیمتر بارندگی سالیانه داشته باشد رشد می کند، در خاکهای کمی اسیدی یا خنثی با ( PH=5 - 7 ) بهتر رشد می کند.

آب و هوای گرم و خشک را می پسندد، گیاهی نور پسند بوده و غیر مقاوم به سایه است، مقاوم به آفات و امراض بوده، اگر در اثر کم آبی خشک شود با مختصر رطوبت ایجاد پاجوش می کند و در صورت سرمازدگی ساقه های جدید ایجاد می کند.

سماق درست است که یک گونه جنگلی به شمار می آید اما امروزه در منطقه هوراند (اهوراند) واقع در آذربایجان شرقی و برخی مناطق کشور به صورت باغ کشت می شود و برداشت آن در اوایل شهریور ماه صورت می گیرد.

روش های تکثیر این درختچه به صورت پاجوش، بذر و قلمه ساقه و ریزوم بوده؛ بهترین روش پاجوش است که در پاییز یا آخر زمستان پاجوش را با ریشه از گیاه مادر جدا کرده و در محیط جدید کشت می کنند. 

 

نهال سماق امریکایی

درختچه به ارتفاع 1.5الی 3متر

نام: سماق امریکایی
منشا: کشور امریکا
زمان رسیدن میوه: اواسط مرداد
عمر اقتصادی: 40 سال
رنگ شکوفه گل: زرد-سبز
تکثیر: بذر-قلمه
تحمل سرمای زمستانی: -40c الی50c

توجیه اقتصادی : سال پنجم به بعد حدود 10کیلوگرم

رنگ محصول قرمز

 

 

نهال سماق ایرانی-سماق کوهی

درختچه به ارتفاع 3الی 5متر

نام: سماق کوهی
منشا: کشور ایران
زمان رسیدن میوه: اواسط شهریور
عمر اقتصادی: 30 سال
رنگ شکوفه گل: سبز
تکثیر: بذر-قلمه
تحمل سرمای زمستانی: -30c الی45c

توجیه اقتصادی : سال ششم به بعد حدود 15کیلوگرم

رنگ محصول قهوه ای

 

 

هسته سماق-ارقام سماق-ارقام تجاری سماق-فروش نهال سماق-خرید نهال سماق-انواع نهال سماق-بهترین رقم سماق-فروش بذر سماق -خرید بذر سماق-بهترین نوع نهال سماق-قیمت نهال سماق -پرورش سماق-تکثیر درخت سماق-نهال سماق پاکوتاه-انواع سماق پا کوتاه-خرید نهال سماق پاکوتاه-فروش نهال سماق پاکوتاه-ارقام سماق پاکوتاه-اسم انواع سماق-انواع سماق-لیست قیمت انواع نهال سماق-فروش نهال اصلاح شده سماق-خرید نهال اصلاح شده سماق-فروش نهال سماق در تهران-فروش نهال سماق در کرج-فروش نهال اصلاح شده سماق در تهران-فروش نهال اصلاح شده سماق در کرج-ارقام نهال سماق-فروش نهال سماق از مرکز تحقیقات کرج-میزان محصول درخت سماق-بهترین نوع سماق-درخت سماق-فروش نهال سایز بزرگ سماق-فروش نهال بن دار سماق-فروش درخت سماق-خرید نهال سایز بزرگ سماق-خرید نهال بن دار سماق-خرید درخت سماق-نهالستان سماق-مرکز فروش نهال سماق-پرورش نهال سماق-فاصله کاشت درخت سماق-زمان هرس درخت سماق -پرورش درخت سماق در گلدان-نیاز آبی درخت سماق-نگهداری درخت سماق در گلدان-نیاز آبی درخت سماق-قلمه زدن درخت سماق-انواع سماق در ایران-نحوه نگهداری درخت سماق-کاشت هسته سماق-درخت سماق زینتی--قیمت سماق-قیمت نهال سماق-سماق و لاغری-نهال سماق شناسنامه دار-تکثیر درخت سماق-فصل برداشت سماق-نحوه کاشت درخت سماق-روش کاشت درخت سماق-درخت سماق-آموزش پیوند زدن درخت سماق- هرس درخت سماق-سمپاشی درخت سماق-بیماریهای درخت سماق-نگهداری درخت سماق-تقویت درخت سماق-عمر درخت سماق-باغ سماق-کاشت سماق در خانه-زمان کاشت نهال سماق-احداث باغ سماق-قیمت سماق-نهال سماق-خرید نهال سماق-ارقام نهال سماق-شکوفه درخت سماق-علت ریزش میوه سماق-فاصله کاشت درخت سماق-عکس درخت سماق-میزان باردهی درخت سماق-ارتفاع درخت سماق-میزان باردهی درخت سماق-بهترین زمان کاشت نهال سماق-میزان باردهی درخت سماق-آبیاری درخت سماق-نام انواع سماق-بهترین نهال ازگیل-قیمت نهال ازگیل پیوندی-مشخصات ازگیل پیوندی-قیمت نهال ازگیل-فروش نهال ازگیل-درخت ازگیل دیرگل-کاشت دانه ازگیل-کاشت درخت ازگیل-میزان باردهی درخت سماق-انواع درخت سماق-قیمت نهال سماق اصلاح شده-سماق میوه کدام فصل است-قیمت سماق خشک-انواع نهال سماق در ایران-قیمت نهال سماق -نهال سماق دیم-فروش نهال سماق دیم-خرید نهال سماق دیم-انواع نهال سماق دیم-فروش نهال سماق-باغ سماق-قیمت نهال سماق-قیمت نهال سماق-روش تکثیر درخت سماق-انواع درخت سماق-آفات درخت سماق-درخت سماق کوهی-نام میوه درخت سماق-درخت سماق در جدول-میوه درخت سماق در جدول-